Manager Binnendienst & Projectbureau

Organisatie:

Al meer dan honderd jaar een familiebedrijf die toonaangevend is in visuele branding en signing. Vandaag de dag zijn ze nog steeds een familiebedrijf in hart en nieren. Hun geheim? Vooruitkijken en inspelen op nieuwe trends. Altijd de eerste zijn, met de nieuwste ideeën. In de loop der jaren hebben ze hun bedrijf uitgebreid naar Duitsland en de Verenigde Staten, waardoor ze de branding van hun klanten op een nog grotere schaal, in veel meer markten, hebben kunnen versterken. Met hun productiefaciliteiten in Europa en de VS kunnen ze hun klanten altijd en overal dezelfde kwaliteit en support bieden bij het creëren van oplossingen voor branding, signage en print. Waar dan ook ter wereld.

Bij onze klant staat de klant centraal. Of het gaat om speciale constructies, seizoensgebonden winkelinrichtingen, POS-campagnes, interieurs, tentoonstellingen of evenementen, alles wordt door een toegewijd projectteam verzorgd. Al vanaf het begin, wanneer er wordt aangeklopt met een vraag of voor advies, wijzen we één persoon aan als aanspreekpunt voor de klant. Zij weten altijd wat er in een project speelt en in welke fase het zich bevindt.

Zij zijn trots op het feit dat ze vooruit kunnen denken en op tijd leveren. Dat is vooral belangrijk omdat hun activiteiten vaak naadloos moeten aansluiten op de planning, logistiek, vergunningen, schema’s van hun partners en natuurlijk de agenda van hun klanten.

De nieuwe manager binnendienst & projectbureau is verantwoordelijk voor de ondersteuning en verbetering van het orderproces en daarnaast de efficiënte uitvoer van projecten. De backoffice is commercieel georiënteerd en als manager van de 5 man sterke commerciële binnendienst bedenk je en voer je samen met de accountmanagers nieuwe commerciële activiteiten uit.

De back office is verantwoordelijk voor het managen van het order / bestel proces wat zowel online als offline plaats vindt. Hierbij ondersteun en adviseer je klanten met het maken van de juiste keuzes en het oplossen van operationele uitdagingen. Daarnaast ondersteunt de afdeling de sales buitendienst bij het onderhouden van relaties en het opmaken van offertes.

De kernwaarden van het bedrijf zijn kwaliteit, betrouwbaarheid, duurzaam en flexibiliteit en zijn van essentieel belang voor hun continuïteit maar tegelijkertijd de basis voor het succes van hun partners. Als manager snap je de tijdsdruk waarin zij, maar ook hun partners, opereren. Daarbij houdt je overzicht en controle. Als manager zorg je samen met het MT voor een gezamenlijke focus, bewaak je de voortgang en zorgt dat het team zich verder kan ontplooien.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je bent verantwoordelijk voor een professionele commerciële ondersteuning aan de accountmanagers bij het verzorgen van commerciële correspondentie en klant- en relatiebeheer.
  • Je bewaakt de voortgang van taken op de afdeling, stelt mede in overleg met collega’s prioriteiten en ondersteunt collega’s bij het uitvoeren en afronden van werkzaamheden.
  • Je geeft sturing aan de -samen met het management periodiek opgestelde afdelingsdoelstellingen- en informeert en rapporteert hierover aan het management.
  • Je bent betrokken bij de prestatie, ontwikkeling en welzijn van de collega’s op de afdeling en ondersteunt het management bij periodieke voorgangsgesprekken met hen.
  • Je verzorgt de complete invoer van gegevens in het CRM- systeem voor het goed volgen en opvolging geven aan offertes, opdrachtenbevestigingen en het actueel houden van klantinformatie.
  • Je ondersteunt klanten bij onboarding op het portaal en draagt zorg voor een goed verloop van het verdere orderproces.
  • Je stelt offertes op en bewaakt op proactieve en adequate wijze het salestraject.
  • Je initieert proactief acties tot verbetering van omzet en marge ook rondom lopende bestellingen (upselling).
  • Je bent mede verantwoordelijk voor het uitbouwen en onderhouden van relaties, pikt verkoopsignalen op en volgt deze op.
  • Je ondersteunt klanten en prospects bij de orderverwerking en de doorgeleiding van grafisch materiaal.

Functie-eisen

  • HBO+ werk- en denkniveau en/of in bezit van een afgeronde commerciële opleiding.
  • Relevante (leidinggevende) ervaring in een soortgelijke rol.
  • Affiniteit met sales, (online) marketing en gebruik van social media.
  • Enige ervaring met de opmaak van grafische bestanden of de wil je hierin te ontwikkelen.
  • Een creatieve geest en een dienstverlenende instelling.
  • Interesse in onze sector (Large Format Print, Displays, Grafimedia).
  • Kennis van- en ervaring met MS Office
  • Je hebt aanleg om te werken met moderne administratiemiddelen zoals ERP/CRM systemen (Salesforce).
  • In bezit van uitstekende communicatieve vaardigheden in woord en geschrift (Nederlands en Engels).

Wat bieden zij?

  • Een fulltime dienstverband ( 40 uur )
  • Prima arbeidsvoorwaarden conform SIGN- cao
  • Deelname in hun collectieve pensioenregeling
  • De mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen

Selectieprocedure:

Heb jij gevoel voor commercie, ben je enthousiast en lijkt het je leuk om deel uit te maken van ons (internationale) team? Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie door je aan te melden via deze link. Reacties kunt u richten aan Ron Hermans.