Organisatie:
Bij onze opdrachtgever in de installatietechniek gaat het om kwaliteit, betrouwbaarheid en veelzijdigheid. Zij laten niets aan het toeval over en staan zij garant voor een perfecte afwerking. Onze klant is leverancier en specialist in service en onderhoud aan brander- en warmtepompinstallaties. Met circa 45 collega’s werken zij dagelijks aan betrouwbare installaties bij hun klanten.
Functieomschrijving:
Als servicecoördinator / planner ben jijeen organisatietalent die het hoofd koel houdt wanneer de planning volloopt. Wij zoeken een betrouwbare en daadkrachtige servicecoördinator / planner die energie krijgt van overzicht houden, schakelen en samenwerken in een dynamische technische omgeving. Jij bent de verbindende schakel tussen de servicetechnici, klanten en interne afdelingen en zorgt dat serviceafspraken soepel verlopen, ook als het druk is.
Over de functie
De serviceafdeling is een compact team dat het werk van ongeveer twintig servicetechnici coördineert. Zij zijn dagelijks onderweg in heel Nederland om onderhoud, inspecties en service te verlenen aan brander- en warmtepompinstallaties. Onze klant is al sinds 60 jaar de exclusieve importeur van de Duitse kwaliteitsproducten. Hun klanten zijn heel divers, zowel installatie- en servicebedrijven als ook industriële bedrijven met 24/7 productie.
Als servicecoördinator / planner zorg jij ervoor dat alles op rolletjes loopt: je houdt het overzicht, stuurt onze technici met de juiste informatie en onderdelen op pad en bewaakt de kwaliteit van onze dienstverlening.
Jouw verantwoordelijkheden
- Aannemen en afhandelen van inkomende telefoontjes en servicemails.
- Plannen en coördineren van onderhoudsafspraken en andere servicewerkzaamheden.
- In samenwerking met het magazijn ervoor zorgen dat de benodigde onderdelen op tijd bij de klant of de monteur zijn (o.a. via nachtlevering)
- Bewaken van de voortgang van lopende opdrachten en opvolgen van openstaande acties.
- Zorgen dat werkbonnen volledig en administratief correct zijn.
- Signaleren van knelpunten en actief meedenken over verbeteringen in planning en processen.
- Samenwerken met collega’s en klanten om te zorgen dat afspraken en verwachtingen worden waargemaakt.
Functie eisen:
- Sterke communicatieve en organisatorische vaardigheden.
- Ervaring met planning en servicecoördinatie of werkvoorbereiding.
- Teamspirit, flexibiliteit en stressbestendigheid.
- Affiniteit met techniek of de energie-/installatiebranche is mooi meegenomen.
- Nauwkeurigheid in administratieve verwerking en goed kunnen omgaan met verschillende systemen, klantvereisten en aanmeldprocedures. Kennis van Syntess is een pré.
- Zelfstandig kunnen werken
- Goede beheersing van de Nederlandse in woord en schrift.
Arbeidsvoorwaarden:
Kortom, een boeiende en uitdagende functie met goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Werken in een familiebedrijf met een servicegericht, hands-on team waarin we samen alles op alles zetten voor tevreden klanten én medewerkers.
- Een dynamische functie binnen een afdeling in ontwikkeling.
- Een werkplek met veel persoonlijk contact.
- Werktijden van 08:00 – 16:30 uur (maandag t/m vrijdag); buiten kantooruren wordt de telefoon doorgeschakeld naar een externe boodschappendienst.
- De kans om een belangrijke rol te spelen in het verder verbeteren en professionaliseren van hun serviceorganisatie.
Selectieprocedure:
Herken jij jezelf in de bovenstaande functieomschrijving van servicecoördinator / planner? Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie door je aan te melden via deze link. De sollicitatie kunt u richten aan Ron Hermans.