Wij zoeken jou als onze nieuwe Commerciële Manager Backoffice.
Wie zijn zij?
Al meer dan honderd jaar een familiebedrijf die toonaangevend is in visuele branding en signing. Vandaag de dag zijn ze nog steeds een familiebedrijf in hart en nieren. Hun geheim? Vooruitkijken en inspelen op nieuwe trends. Altijd de eerste zijn, met de nieuwste ideeën. In de loop der jaren hebben ze hun bedrijf uitgebreid naar Duitsland en de Verenigde Staten, waardoor ze de branding van hun klanten op een nog grotere schaal, in veel meer markten, hebben kunnen versterken. Met hun productiefaciliteiten in Europa en de VS kunnen ze hun klanten altijd en overal dezelfde kwaliteit en support bieden bij het creëren van oplossingen voor branding, signage en print. Waar dan ook ter wereld.
Bij onze klant staat de klant centraal. Of het gaat om speciale constructies, seizoensgebonden winkelinrichtingen, POS-campagnes, interieurs, tentoonstellingen of evenementen, alles wordt door een toegewijd projectteam verzorgd. Al vanaf het begin, wanneer er wordt aangeklopt met een vraag of voor advies, wijzen we één persoon aan als aanspreekpunt voor de klant. Zij weten altijd wat er in een project speelt en in welke fase het zich bevindt.
Zij zijn trots op het feit dat ze vooruit kunnen denken en op tijd leveren. Dat is vooral belangrijk omdat hun activiteiten vaak naadloos moeten aansluiten op de planning, logistiek, vergunningen, schema’s van hun partners en natuurlijk de agenda van hun klanten.
Als Commercieel Manager Backoffice maak je onderdeel uit van de afdeling Sales / Backoffice en geef je direct leiding – als meewerkend voorman/vrouw – aan medewerkers van de afdeling backoffice. In deze functie ben je primair eindverantwoordelijk:
- Voor een efficiënt verloop van het verkoop-orderinvoerproces op een dusdanige wijze dat (potentiële) orders tijdig en correct uitgevoerd kunnen worden evenals printbestandopmaak en de verwerking daarvan
- Dat (potentiële) klanten adequaat geholpen en (pro actief) geïnformeerd worden en verkoopsignalen opgepikt worden en de juiste opvolging krijgen.
- Dat elke klacht serieus genomen wordt en binnen maximaal 24 uur naar volle tevredenheid van de klant afgehandeld is.
Daarnaast ben je medeverantwoordelijk voor de (verdere) opleiding en (kennis)ontwikkeling van alle commerciële binnendienstmedewerkers, gericht op het realiseren van de afdelings- en bedrijfsdoelstellingen. Daarbij coördineer en rapporteer je relevante trends, activiteiten en resultaten en waarborgt strategie, beleid en procedures.
Taken en verantwoordelijkheden:
- Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en volgen van een jaarplan voor de afdeling commerciële binnendienst.
- Je geeft op een motiverende, coachende en – indien nodig – sturende wijze leiding aan de commerciële binnendienstmedewerkers gericht op het behalen van de doelstellingen.
- Je hebt een proactieve coördinerende taak tussen aangeleverd artwork(printbestand) van de klant en de interne klanten van het project- en productieproces.
- Je bent eindverantwoordelijk voor een adequate en professionele commerciële ondersteuning richting de account managers op het gebied van (alle) commerciële correspondentie en klant- en relatiebeheer.
- Je bent verantwoordelijk voor een complete invoer van gegevens in het verkoop informatie systeem/CRM, voor het goed volgen en opvolging geven aan offertes, opdrachtenbevestigingen en klant informatie.
- Je bent mede verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van een actief beleid op het uitbouwen en onderhouden van relaties, prospects en klanten.
- Je verzorgt markt- en verkoopanalyses, monitort trends en ontwikkelingen en rapporteert deze aan de commercieel manager.
- Je bent eerste aanspreekpunt voor de afdeling projectmanagement en voert daarnaast regelmatig overleg met andere afdelingen binnen het bedrijf, m.n. gericht op optimalisatie van de klantgerichtheid.
- Je initieert en geeft leiding aan regelmatig gestructureerd en ongestructureerd overleg met de commerciële binnendienstmedewerkers.
- Je voert beoordeling- en functioneringsgesprekken met de commerciële binnendienstmedewerkers en draagt zorg voor de ontwikkeling van de afdeling op het gebied van commercie en professionaliteit.
- Als meewerkend voorman/voorvrouw voer je, afhankelijk van het aantal accountmanagers binnendienst, ook één of meerdere taken uit zoals deze voor de accountmanagers binnendienst van toepassing zijn.
Functie-eisen:
- HBO denk- en werkniveau en bij voorkeur in bezit van een of meerdere afgeronde commerciële- en managementopleidingen en/of cursussen.
- In bezit van minimaal vijf jaar aantoonbare succesvolle werkervaring in een soortgelijke functie en sector (Large Format Print, Displays, Grafisch), bij voorkeur opgedaan bij een familiebedrijf.
- Aantoonbare succesvolle ervaring met de realisatie van cultuurveranderingen met als uitgangspunt klantgerichter werken, professionaliseringstrajecten en structurele omzetgroei.
- Kennis van grafische bestandverwerking software als Adobe CS en PDF preflight software.
- Je hebt goede kennis van moderne communicatie- en administratiemiddelen alsmede bijbehorende programma’s waaronder Office, Excel, Exact en ervaring met kennis van ERP/CRM systemen.
- Ervaring met en een duidelijke visie op verkoop, marketing/communicatie (w.o. nieuwe media), projectmanagement en service/aftersales activiteiten en combinaties daarvan.
- Aantoonbare affiniteit met de producten en/of doelgroep van onze klant geldt als een pré.
- Goede communicatieve vaardigheden en beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift (Duits geldt als een pré).
Wat bieden zij?
- Uitstekende arbeidsvoorwaarden conform SIGN- CAO en deelname in onze collectieve pensioenregeling.
- Mooie doorgroeimogelijkheden en een fijne en inspirerende werkplek.
- Een omgeving om zelfstandig te werken en jezelf verder te ontwikkelen.
- Een collegiaal multicultureel team met ambitie en plezier in hun werk. Het team van Van Straaten voelt als een grote familie.
- Daarnaast worden regelmatig vrijdagmiddagborrels en personeelsactiviteiten gepland.
- Het betreft een fulltime functie voor 40 uur per week. De salaris indicatie bedraagt tussen de €3.800 – €4.500 bruto per maand op basis van een 40-urige werkweek. Definitieve inschaling vindt plaats op basis van opleiding, ervaring en bewezen competenties.
Selectieprocedure:
Heb jij gevoel voor commercie, ben je enthousiast en lijkt het je leuk om deel uit te maken van ons (internationale) team als Commercieel Manager Backoffice? Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie door je aan te melden via deze link. Reacties kunt u richten aan Ron Hermans.